Nou curs al MIT

TITELLES I TRANSFORMACIÓ SIMBÒLICA, AMB KARIM DAKROUB

Un model psicosocial per treballar amb Refugiats i Persones traumatitzades per la violència i l’assetjament

DEL 14 AL 18 DE NOVEMBRE DE 2022

El MIT, Museo Internacional dels Titelles de Catalunya, el festival If Barcelona i la revista Putxinel·li-Titeresante organitzen conjuntament aquest curs del gran mestre libanès Karim Dakroub a la seu del MIT

El curs ofereix una formació especialitzada amb un model psicosocial basat en els titelles per a mestres, monitors, treballadors socials, psicòlegs, arterapeutes, artistes o titellaires interessats a treballar en camps de refugiats o en poblacions d’immigrants amb problemes o traumatismes relacionats amb la violència i l’assetjament.

KARIM DAKROUB (Líban)

Karim DAKROUB, és director de teatre, titellaire, psicòleg clínic/psicoterapeuta i consultor psicosocial. Es va graduar a l’Acadèmia de Teatre de Sant Petersburg i en altres universitats. Actualment és professor a la Universitat del Líban. Com a fundador i president de l’Associació KHAYAL per a les Arts i l’Educació, ha dissenyat i dirigit diversos projectes culturals, socials i psicosocials i hatreballat amb diverses organitzacions locals i internacionals. Les seves obres de teatre de marionetes s’han representat a molts festivals de tot el món. Ha treballat com a expert psicosocial i formador en resposta a diferents guerres i crisis de l’Orient Mitjà. Després de molts anys de treballar amb el titella aplicat a poblacions vulnerables, com els refugiats i les víctimes d’accions militars a l’Orient Mitjà, Karim Dakroub ha desenvolupat un model estructurat d’intervenció, així com de formació en titelles, com a mitjà d’expressió i comunicació per a activistes (treballadors socials, psicòlegs, artistes), per treballar amb refugiats i desplaçats. Aquest model es basa en un enfocament psicosocial destinat a reforçar la resiliència dels beneficiaris finals.

Qui hi pot participar?

El curs va dirigit a per a mestres, monitors, treballadors socials, psicòlegs, arterapeutes, artistes o titellaires, que necessiten noves habilitats per treballar en el context psicosocial.

S’impartirà en francès i anglès. Amb traducció al castellà.

Quan?

Del dilluns 14 al divendres18 de novembre de 2022.
Horari: de 16h a 21h.

5 dies / 5 hores per dia per a 15 participants.

25 hores de formació reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Tots els certificats es trameten a través del Departament d’Educació tant si s’ha exercit com a docent o no.

Museo Internacional dels Titelles de Catalunya
Can Falguera
c/ Can Mas, 1-3
08184 Palau-Solità i Plegamans

Cost del curs

El cost del curs és de 180 euros.
Inscripcions abans del 1 d’octubre de 2022: 150 euros

Descompte del 15% per als socis d’Unima i CIATRE

Formulari de preinscripció

Català

El pagament es realitzarà a partir del 15 de setembre.

Taller tarda_22-01

Metodologia

El programa de formació proposat inclou cinc dies de formació utilitzant diferents mètodes d'art-teràpia i mitjans creatius com el teatre, els titelles, el dibuix, l'escriptura de contes i la narració, centrant-se en els titelles.
Hi haurà una seqüenciació en el pas d'un medi artístic a un altre per garantir la millor expressió en un entorn segur.
Aquesta formació condueix els participants mitjançant una experiència personal indispensable perquè practiquin aquest mètode amb els beneficiaris finals.
Se centrarà en l'auto-curació i la millora de la imatge corporal, així com en reforçar la resiliència individual i col·lectiva davant dels diferents reptes i traumes (especialment els relacionats amb els entorns de desplaçament).
Objectius

Cada participant serà conscient del poder psicològic dels titelles en nens i adults a través d’una experiència personal i una base teòrica.

Cada participant fabricarà la seva pròpia marioneta utilitzant diferents materials i serà capaç de dirigir un taller de fabricació de titelles com a eina de projecció. Aquest titella serà un bon suport psicològic fins i tot després d’acabar el taller. Podeu proporcionar un suport simbòlic i metafòric com un “objecte de transició”. (El coneixement psicològic previ i l’experiència dels participants és important per millorar aquesta habilitat)

Cada participant elaborarà una petita història i participarà en la creació de petites escenes amb marionetes, utilizant mitjans indirectes per expressar frustracions, ansietats i preocupacions quotidianes. I serà capaç d’aplicar-los en els altres.

El taller oferirà a tots els participants un espai segur per a la lliure expressió i l’intercanvi d’informació.

ca

Saltar al contingut